söndag, juni 11, 2017

Märklig dröm.

Hur är hjärnan funtad när man som jag kan drömma
att Radiotjänst i Kiruna gjorde tv-licensrazzia.
Mängder av människor som gick in i hus och knackade
på hos dem som inte betalt licens.

Minns inte riktigt om de kom till mig men jag minns att
en man som vi kallar Löken hade sagt att jag hyr ut min
lägenhet och det borde jag skatta för.

Något överhuvud som var med sa: Jag har räknat ut att
du inte behöver skatta för det kommer att gå jämt upp med
slitage och elkostnad.
Märkligt värre.
-----------------------------------------------------------------------

Idag är det fotbollsdags, barnbarn tre och fyra ska spela i en
lite by mot några andra små bylag. Jag är chaufför så sonen
slipper ta jobb-bilen dit.
Fotboll är väl inte så kul så att jag hoppar jämfota av glädje
snarare: hur lång är en halvlek, när är det paus så vi kan fika,
i vilket mål ska de skjuta?
--------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: