lördag, juni 10, 2017

Mitt dåliga samvete.

Idag blir det en tur till Vårgårda och någon slags nostalgiträff,
bilar och marknad. Det blir nog kul.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Barnbarn nummer fyra, sju år gammal fick en liten bok för baksätespassagerare,
en bok där man ska hitta fel, fylla i halvfärdiga teckningar, svara på enkla
gåtor. På något märkligt sätt så har han lärt sig läsa alldeles själv och stakar
sig nu fram genom orden .... är de för långa så frågar han om hjälp.

Han glömde skruvdragare, svetsaggregat samt robotgräsklippare
ett tag och gick in med liv och lust i ritandet. Det var nog den första gången
som jag sett honom så engagerad i något som gör att man tvingas sitta still.
Det bådar gott inför skolstarten i höst, första klass är det som väntar.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Barnbarn tre, åtta år gammal har snöat in på planeter, vilka har en ring runt sig,
vilka är gröna, svarta och så vidare. Vilken planet jag vill flytta till om det
vore möjligt, var också sånt som han funderade på... min lille Einstein.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Det dåliga samvetet gör sig påmint och det beroende på att jag måste lämna
min goja hemma när jag åker på marknaden, han kan spana ut över sjön och
förhoppningsvis kommer hans dag att bli lika bra som min.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: