fredag, juni 09, 2017

Pensionärsfredag.

Sotaren var här och gjorde rent i skorstensröret, sååå fint så.
Nu kan jag elda med gott samvete i 2 år till utan rädsla för
soteld eller annat besvär.
--------------------------------------------------------------------------
Och så for jag in till (som jag kallar det) järn och bygg för att
titta på Minerit till mitt nya kaminhål.
Nu träffade jag på en sommarjobbare som när jag frågade var de
hade Minerit, svarade: Vad är det?

En smart sommarjobbare hade svarat .... jag är ny här så jag ska
fråga någon, vänta här ett ögonblick.

De där nya de ger inget gott intryck när de inte ens är smarta.
Fick veta priset efter lite assistans av en gammal i gården.
570:- för en skiva (mer skiva än vad jag behöver)

Ok... iväg till nästa bygghandel som heter XL bygg... där fick jag
veta att samma skiva, samma mått kostar 519:-.

De talade också om att de hade en mindre modell 900X2550 och den
kostade "bara" 424:-
Lutar åt den senaste om jag inte får något svar på de annonser jag satt
ut på olika ställen.
-------------------------------------------------------------------------------------
Nu är jag mätt och belåten efter att ha ätit köttbullar och ris, riset hade
vatten kvar i botten på kastrullen så jag kan väl säga att det blev rissoppa
med frikadeller... köttbullarna var värmda i mikron ... huka er alla
dietister.
Och nu regnar det igen. Mer vatten åt folket och i brunnen.


Inga kommentarer: