torsdag, juni 01, 2017

Positiva saker måste letas efter länge.

Om jag ska tänka på något positivt så har jag mina barn, barnbarn,
min stuga, mitt nästan slut på arbete + mängder med annat som
jag tar för självklart.
och nu kryper en  myra över min handled... tjenare.

Det jag ville skriva var att jag chockade grannfrun häromdagen
när vi pratade i telefon och pratade om mitt framtida liv som pensionär.
Jag berättade att jag ska ta ut allt jag kan de första fem åren....

Hon häpnade, men vad ska du leva av efter de åren då?
Då slog jag i med storsläggan och sa: Det löser sig, och gör det inte
det så är vi nog alla i samma sits för jag tror att det går åt skogen med
allt.
Hon blev en aning modfälld och snabbt så bytte hon samtalsämne.


För övrigt är islam inte en religion, det är ondska. 
--------------------------------------------------------------------------------------
Jag har lämnat in min robot och bad dem att inte göra något med den innan
jag fått veta vad felet var. Javisst... igår fick svärsonen tillbaka sin och han
hade lämnat in den efter min.
Jag ringde till firman och de hade inte en aning om vad felet var för de hade
inte tittat på den alls. Nu såg jag rött!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Försökte hitta någon annan som kunde kolla på den och det fanns ett par till
som var intressanta. Sagt och gjort, jag bestämde mig för att hämta den idag
och lämna den till någon annan.

Uppe i morse vid 9-tiden och så ringde jag för att höra om roboten.
Killen svarade och sa: Den står här och är klar!!!!!
Jaha, vad var det för fel då? Svar: Det vet jag inte.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag jobbar jag min näst sista dag, lunch 13-14... inte så speciellt ansträngande.
Morgondagen blir lite mer jobb, avslutning i sim o sporthallen, fotografering,
utspring..... och sen är det slut.
Mitt 50-åriga arbetsliv är slut.

Inga kommentarer: