fredag, augusti 11, 2017

Ännu en gång.

Att jag aldrig lär mig!

Alingsås... en liten trevlig stad som känns större än vad
den är och det är nog pga. de många stora hemska rondellerna.

Det gick lätt att åka dit, men attans vad jag körde fel när jag
skulle därifrån. Skulle ta vägen till Timmele men hamnade i
Borås. Jag orkade liksom inte bry mig, inte vända.
Jag körde dit frammen på bilen pekade... och då blev det Borås.

JW var bra men ack så trött han verkade. Det var inte alls som
det var för ett tiotal år sedan. Vid vissa låtar så står han där och
håller takten, sjunger och rätt vad det är så ... juckar han i takt
med musiken. Man KAN INTE gör det när man är 75 år...
hallå... sluta med det!

Ute på vägarna råder någon form av anarki, snabbast bil ska
förbi och det jävligt fort.
Alla poliser, var är de?

Jag blev omkörd på en 50 väg, en bil som körde om precis vid
ett övergångsställe, han körde på fel sida om mittdelaren.

Nästa idiot var nog inte nykter, en liten röd bil som körde om
och som sedan lade sig framför mig, vinglade på vägen, höger
och vänster och sen full gas. Herre min tid .. idiot.



Inga kommentarer: