onsdag, augusti 09, 2017

Regnet det bara öser ner.... jag är torr om både skor och strumpor.



Vem kunde ana att det skulle bli regn idag? Jag hade ju hoppats på
ännu en halvsolig dag med lite ljumma vindar. HO HO... solen, kom hit.

Jag sitter i mitt nya rum (det där med plasttak) och lyssnar på regnet,
om jag skulle tittat på tv så hade jag fått läsa på läpparna, jag hör nog
inte vad de säger för regnet smattrar så oerhört på taket.

För H-L-e-T- ... sluta regna.

Ok... gårdagen tillbringades ute på sjön, en härlig kväll.
Första timmen/arna fick vi inte ett enda napp, så sugen på napp att jag
bad D att köra närmare vassen så jag åtminstone skulle få ett bottennapp.

När vi avverkat östra sidan drog vi långsamt över till västra.... det var
där vi väntade oss det stora hugget. Den sidan är säkrare, mer fisk
(inbillar vi oss) och visst.
Jag fick ett hugg, en liten gädda på ca 2 kilo, D fick en så liten gädda att
den inte ens var värd att få ligga på vågen, jag tror inte ens den vägde ett hekto.
Bildresultat för gädda

Vi drog ut på det och drog fram och tillbaka, bottennapp och tappad
fisk för D:s del. Vi avslutade och for hemåt, tre lagomgäddor samt
den lille lille låg på botten av båten.


Hemma fick jag besök av grannen i morgonrock, hon skulle bara ta
en kort promenad med jycken men det var så skönt väder så hon
tog sig ner till mig.
Hur kul är det inte att bo på landet och grannarna svassar runt i sina
morgonrockar utomhus kl.22 en tisdagskväll.

Inga kommentarer: