tisdag, augusti 01, 2017

Sommaren 2017

Inte ett enda år sedan 2005 har vi haft så mycket vatten i brunnen
som den här sommaren.
När jag mätte för 2 veckor sedan så gick det mig till armhålan,
innan dess var det ungefär 2 meter.

Igår när jag mätte så gick det till  midjan på  mig. Om jag inte
minns fel så är det vid den här tiden på året som vi börjat fundera
på om vattnet räcker sommaren ut eller om vi måste snåla.
Märkligt att vi inte märker av grundvattenbristen.
------------------------------------------------------------------------------------

Idag blir det fiske, sjön ligger nästan spegelblank och jag kan ana
mig till hur många gäddor som ligger och lurar i vassen.
Min frys är full med annan mat så någon gädda får inte plats utan
får direkteskort till dammägaren.
------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: